2026 F1: Új Szabályok és Sötét Pletykák
A 2026-os év nemcsak új autókat hoz, hanem teljesen újraosztja a lapokat. Íme a lényeg, fűszerezve azzal, amit csak suttognak a garázsok mögött.
A technika (Röviden): Az autók kisebbek és könnyebbek lesznek. A DRS megszűnik, helyett...
A 2026-os év nemcsak új autókat hoz, hanem teljesen újraosztja a lapokat. Íme a lényeg, fűszerezve azzal, amit csak suttognak a garázsok mögött.
A technika (Röviden): Az autók kisebbek és könnyebbek lesznek. A DRS megszűnik, helyette az egész autó alakja változik (aktív aerodinamika: kanyarban tapad, egyenesben lapul). A motorok fele elektromos lesz, és jön egy "Manual Override" gomb, amivel extra lóerőt szabadíthatnak fel az előzéshez.
A Pletykamalom:
Verstappen menekülőútja? Bár Max a Red Bullban ül, a paddockban nyílt titokként kezelik, hogy a szerződésében van kilépési záradék. Ha az új, saját gyártású Red Bull-motor (RBPT) nem versenyképes az elején, Verstappen 2027-re már az Aston Martinhoz (Adrian Newey után) vagy a Mercedeshez tarthat.
Audi-gondok: A német óriás (Sauber utódja) Hülkenberggel és Bortoletóval támad, de belsős infók szerint a motorfejlesztés csúszásban van. A pletykák szerint az Audi erőforrása jelenleg gyengébb a riválisoknál, így nehéz debütálás vár rájuk.
Hamilton és a "Vörös Köd": A Ferrarinál mindenki mosolyog, de az olasz sajtó máris arról cikkezik: ha az autó nem lesz azonnal VB-esélyes, Hamilton és Leclerc között hamar "polgárháború" törhet ki. Sokan kételkednek benne, hogy a brit legenda 41 évesen hosszú távon bírja majd a gyűrődést a fiatal monacóival szemben. + De lehet kába mehet a nagy felhajtás, Hamlton a 2025-ös szezonban abszolút maga alatt teljesített, úgyhogy ha bajnok aspiránsa akar lenni a következő idénynek muszáj lesz ebből a gödörből gyorsan kimászni.
A Cadillac pénzeszsákja: Az új amerikai csapat (Perez/Bottas) állítólag brutális, a riválisoknál 2-3-szor nagyobb fizetésekkel csábította át a mérnököket, ami miatt több csapatfőnök is dühös a háttérben.
A technika (Röviden): Az autók kisebbek és könnyebbek lesznek. A DRS megszűnik, helyette az egész autó alakja változik (aktív aerodinamika: kanyarban tapad, egyenesben lapul). A motorok fele elektromos lesz, és jön egy "Manual Override" gomb, amivel extra lóerőt szabadíthatnak fel az előzéshez.
A Pletykamalom:
Verstappen menekülőútja? Bár Max a Red Bullban ül, a paddockban nyílt titokként kezelik, hogy a szerződésében van kilépési záradék. Ha az új, saját gyártású Red Bull-motor (RBPT) nem versenyképes az elején, Verstappen 2027-re már az Aston Martinhoz (Adrian Newey után) vagy a Mercedeshez tarthat.
Audi-gondok: A német óriás (Sauber utódja) Hülkenberggel és Bortoletóval támad, de belsős infók szerint a motorfejlesztés csúszásban van. A pletykák szerint az Audi erőforrása jelenleg gyengébb a riválisoknál, így nehéz debütálás vár rájuk.
Hamilton és a "Vörös Köd": A Ferrarinál mindenki mosolyog, de az olasz sajtó máris arról cikkezik: ha az autó nem lesz azonnal VB-esélyes, Hamilton és Leclerc között hamar "polgárháború" törhet ki. Sokan kételkednek benne, hogy a brit legenda 41 évesen hosszú távon bírja majd a gyűrődést a fiatal monacóival szemben. + De lehet kába mehet a nagy felhajtás, Hamlton a 2025-ös szezonban abszolút maga alatt teljesített, úgyhogy ha bajnok aspiránsa akar lenni a következő idénynek muszáj lesz ebből a gödörből gyorsan kimászni.
A Cadillac pénzeszsákja: Az új amerikai csapat (Perez/Bottas) állítólag brutális, a riválisoknál 2-3-szor nagyobb fizetésekkel csábította át a mérnököket, ami miatt több csapatfőnök is dühös a háttérben.